31 de maig 2006

Estan locos, estos romanos

Aquesta imatge ho diu tot. Roma ès un caos. Ahir vam passar sis hores en el cotxe, fent caravana. No us atabalaré amb gaires detalls, només us voldria destacar una anècdota: per un carril reservat exclusivament per a tramvies, i delimitat fins i tot per baranes, he vist circular vehicles privats, taxis, motos i fins i tot bicicletes, tots, darrere del tramvia (encara sort). Sense paraules.

Ahir no ens vam poder connectar: no vam trobar lloc on fer-ho, i quan vam arribar a l'hotel estàvem molt cansats. Per això, avui us fare un resum dels dos dies.

Vam començar el dia visitant les catacumbes de San Calixte, que sòn les més grans de tota Roma. N'hi ha 60 repartides pel territori, i en aquesta s'hi van enterrar 500.000 cristians. Estem parlant, doncs, d'un gran cementiri soterrat, en qué, ves per on, encara avui es fan oficis religiosos, per encàrrec, això si (pagant, Sant Pere canta).

Després, vàarem anar a la residència de l'emperador Adrià: més de 120 hectàrees de terreny. A mi em recordava a un Tente a mig fer. La meva amiga Luci estaria encantada de completar-lo. En aquest espai, l'emperador es va assegurar de tenir tot el que li calia per gaudir de la vida. No hi ha com tenir diners!!!!!!!!



Avui, la visita al Colosseu ha estat impressionant. El pitjor ha estat saber que es va fer servir com a cantera per construir altres edificis. El millor, descorir que malgrat tot els intents per part dels guanyadors, encara queden restes d'aquest moment de la història de Roma.


Ara el Pep i jo estem fent una passejada per Roma. Ja no tenim cotxe. ès el millor d'aquests dies: m'agrada fer el carrer (en el bon sentit de la paraula, si és que n'hi ha un de dolent). Soy un perro callejero...

Em sembla que el Pep us parlarà del dinar d'avui. M'ha encantat el lloc. Només us diré que m'ha recordat pel.licules d'altres èpoques... (El padrino, potser???)