02 de maig 2007

Política 2.0

Algun de vosaltres, lectors i lectores, havia imaginat mai que podria seguir una campanya electoral per això que anomenem Internet? Jo, que em reconec com a cibertroglodita, no m'ho hauria pensat ni tansols durant els primers mesos en què aquest blog va estar obert. I aquí em teniu, enganxat cada dia una estona al teclat per explicar-vos el que proposa l'alcalde Jordi Hereu, o per explicar-vos que he adoptat uns gatets encantadors.

Els temps canvien, i precisament per això el Jordi (amb el Ramon García Bragado) ha començat avui la presentació de les 25 propostes més destacades amb l'ampliació de la xarxa WiFi que volem implantar: com a mínim dos punts de connexió gratuïta i sense cables a cadascun dels 73 barris de la ciutat. El dossier complet amb les nostres propostes sobre tecnologies de la Informació i la Comunicació, el podeu trobar fent clic aquí.

Aquest blog és una humil aportació a les possibilitats de proximitat que ens permeten les noves tecnologies. Cada dia us explico coses, i vosaltres em responeu i em pregunteu tot sovint, via mail o -curiós- quan em trobeu pel carrer. Les noves tecnologies, ben usades, ens poden facilitar la vida, i des de l'Ajuntament es pot fer molt per afavorir això. Per exemple, en les Oficines d'Atenció al Ciutadà jo ja m'he fet l'IdCat, un identificador electrònic que em permet fer per Internet molts tràmits municipals.

L'aposta per fer arribar a tothom les noves tecnologies queda ben clara en els punts d'Internet gratuït a les Biblioteques, i en equipaments com el Cibernàrium, que a més contribueix a crear noves centralitats a la ciutat (en aquest cas, en ple Parc de Nou Barris).

Per cert, les noves tecnologies ens permeten també aquests dies seguir de prop la campanya de Ségolène Royal. Ara mateix, precisament, comença en directe per Internet la retransmissió del debat entre Ségolène i el candidat conservador, Nicolas Sarkozy...