01 de juny 2006

Sacre Imperi romà


Voldria obrir aquest post amb la darrera foto que ens vam fer ahir el Pep i jo, a la Fontana de Trevi. Oi que estem guapos??? Aquest és un espai encantador, tal com descriu la pel.licula Vacaciones en Roma. Només un petit detall: la font estava totalment abarrotada de gent. No es tracta ben bé d'aquell espai idil.lic. Després vàrem passar per la plaça d'Espanya. Tot el voltant ens va semblar força pijo. Al final, la tornada, ja cap a la nit, la vam fer en autobus i metro. Vam arribar a l'hotel a les 10 de la nit, bastant cansats.

El metro de Roma està prou bé, però ja pot: només tenen dues linies. L'autobus ja és una altra cosa... pràcticament ningu marca els bitllets. M'agradaria saber com s'ho fan per avaluar el nombre d'usuaris del servei, sense cap indicador. Suposo que no deuen fer aquest tipus d'avaluacions, directament.


Avui ha estat molt bé. L'autobus del mati només s'ha endarrerit 40 minuts. Puntualitat romana. Penseu que ahir es va endarrerir 20 minuts, tot i que era de nit i no hi havia trànsit.

Al mati hem anat al Vaticà. En dos dies, el Pep i jo hem ingressat 66 euros a les arques de l'església, fruit de les visites que hem fet als diferents monuments. Per entrar a Sant Pere del Vaticà hem hagut de fer una petita cua, això si, molt ràpida. La basilica està molt bé però per al meu gust es molt ostentosa. Semblava més la seu de l'emperador Carlemany que no pas un espai de fe cristiana, on hauria de primar el recolliment. Potser el que menys m'agrada és la iconografia cristiana que s'hi pot veure: el tron de Sant Pere, l'absència de figures femenines.

Els Museus Vaticans, ja m'han agradat més, especialment els fons egipcis i la capella Sixtina, impressionant (llàstima que pensar que allà dins cardenals com Rouco Varela van escollir papa a Ratzinger talla una mica el rotllo).

També hem visitat el mausoleu d'August. La meva decepciò ha estat molt gran: és un espai abandonat a la seva sort. Per a nosaltres seria un preuat tresor que respectariem com a signe d'identitat de la nostra història.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Guillem,

m'he resistit a escriure, però avui m'ha agafat una enveja que ja no podia aguantar i apa aquí estic. La veritat és que esteu el dos molt macos i el viatge que esteu fent per Italia és realment fabulós,a més tenint guies com tu que es retirin els altres. Però recorda que això s'acaba i que has de tornar a treballar i aquí estaré jo. Petons i felicitats!!!!
Dolors. Comissió.